Pod wiatą można ustawić narzędzia rolnicze wykorzystywane w czasie bieżących prac lub potraktować ją jako „chwilowy” składzik. Zanim postawisz wiatę. Postawienie prostej wiaty nie jest trudne, a wielu z nas jest w stanie dokonać tego samodzielnie. Czy jednak odpowiednie projekt i zakup stosownych materiałów wystarczy? Nie. Musimy jeszcze pamiętać o kilku formalnościach związanych z budową wiaty. Wiele zależy od powierzchni, jaką wybrana przez nas wiata będzie zajmowała. Wiata przeznaczona na pojedynczy samochód, której powierzchnia nie przekracza 25 metrów kwadratowych, wymaga jedynie zgłoszenia w starostwie powiatowym lub w urzędzie miasta. Większa wiata wiąże się już w koniecznością pozyskania zgody na budowę, którą wydaje starosta lub prezydent miasta w oparciu o dołączone do wniosku projekty. O budowie takiej wiaty musi być również poinformowany powiatowy inspektor nadzoru budowlanego, a w czasie prac przy wiacie należy stosować się do przepisów prawa budowlanego. Ile to kosztuje? Choć jest znacznie tańsza od tradycyjnego garażu, i ona wymaga pewnych nakładów finansowych. Trzeba przecież zadbać o odpowiednie podłoże (tu sprawdza się wylewka lub kostka brukowa), zakup materiałów pozwalających na ustawienie konstrukcji oraz o dobre oświetlenie wiaty. Ci, którzy nie mają umiejętności budowlanych, muszą też uwzględnić koszty robocizny. W zależności od wykorzystanych materiałów i projektów ceny takich wiat mogą się wahać od 4 do nawet 20 tysięcy złotych. To i tak znacznie mniejsze koszty niż garażu, na którego budowę trzeba przeznaczyć przynajmniej 28 tysięcy złotych.